Nach Rembrandt: Rembrandt Harmenszoon van Rijn (1606 Leiden – 1669 Amsterdam), Selbstbildnis mit federgeschmücktem Barett, 1801, Radierung
- Technik: Radierung auf Büttenpapier
- Stempel: Sammlerstempel, Lugt Nr.: 1223. Giuseppe Vallardi (1784-1863). Mailand. 19. Jahrhundert, 18. Jahrhundert
- Bezeichnung: Rechts unter der Darstellung vom Künstler signiert und datiert “Bretoy de La Plesnoye 1801”. Ecke unten links mit bei Lugt verzeichnetem Sammlerstempel L.1223 des Kunsthändlers und -sammlers Giuseppe Vallardi, der 1856 das Pisanello Album an das Louvre verkaufte.
Aus dem Nachlass des Antiquars Rosenthal München / Amsterdam. - Datierung: 1801
- Schlagworte: Porträt, Mode, Niederlande, Barock, 1800-1849
- Größe: 17,0 cm x 12,0 cm, Darstellung: 12,6 cm x 10,5 cm
- Zustand: Die Darstellung macht einen guten Eindruck. Das Blatt ist altersbedingt leicht stockfleckig; unten links kurzer Randeinriss, Blattecke oben rechts beschädigt mit Fehlstelle, linke obere Ecke mit Spuren einer früheren Montage – die Darstellung ist davon nicht betroffen; verso mit Kleberesten von alter Montierung.
English Version:
After Rembrandt: Rembrandt Harmenszoon van Rijn (1606 Leiden – 1669 Amsterdam), Self-portrait with feather-adorned beret, 1801, Etching
- Technique: Etching on
- Stamp: Collector’s stamp, Lugt no.: 1223. Giuseppe Vallardi (1784-1863). Mailand. 19th century, 18th century
- Inscription: Signed and dated by the artist on the right below the depiction “Bretoy de La Plesnoye 1801”. Lower left corner with Lugt collector’s stamp L.1223 of the art dealer and collector Giuseppe Vallardi, who sold the Pisanello album to the Louvre in 1856.
From the estate of the antiquarian Rosenthal Munich / Amsterdam. - Date: 1801
- Keywords: 19th century, Baroque, Portraits, Netherlands,
- Size: 17,0 cm x 12,0 cm (6,7 x 4,7 in), Depiction: 12,6 cm x 10,5 cm (5 x 4,1 in)
- Condition: The depiction makes a good impression. The sheet is slightly foxed due to its age; a short marginal tear at the lower left, a damaged corner of the upper right with a missing part, traces of an earlier mounting at the upper left corner – the depiction is not affected by this; on the verso with remains of glue from an old mounting.